woensdag 29 september 2010

Blognaam

Madame de pompadour:
Omdat ik mijn dochter van kleins af aan altijd 'madame de pompadour' of 'bollewol' noem en zij onlangs tegen mij zei (nu ze de geschikte conversatieleeftijd heeft) dat ik 'madame de pompadour' ben en zij mijn bollewol, is dit een beetje een moeder-dochterblogje! Natuurlijk is zij met haar huidige leeftijd van 7 jaar nog niet zo blog-achtig. Maar zij inspireert mij op vele gebieden en houdt me ook dag in en uit de zin van het leven, levend te houden! Natuurlijk is mijn interesse in 'madame de pompadour' gegroeid naar een vereenzelviging met mijn ik-persoontje! Dit heeft geleid tot een verdieping in de geschiedenis en de achtergrond van deze mooie, verleidelijke dame!!


ot as tall as the average, alert, nimble, slender, elegant, she seems to embody “the hint between the last rank of elegance and the first of aristocracy”.


Her face and figure matched perfectly, the face a perfect oval, with nice and clear hair; wide eyes with pretty eyebrows of the same colour; a fine nose, a lovely mouth, beautiful teeth with the prettiest smile; a perfect and bright skin that gave splendour to her features.


Her eyes had a special charm due maybe to their undefined colour; they didn’t have the brightness of black eyes, neither the tender weakness of blue eyes nor the exquisiteness of grey eyes; that undefined colour made them very seductive and capable at showing any feeling of a lively soul.


Bollewol:
Een bolletje wol: zacht, speels, gekroesd, veerkrachtig,....zoals mijn dochtertje!


2 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke tekst en tekening, heb je deze zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen